Projekt europejski "Równy start dla najmłodszych"
- Tytuł projektu: "Równy start dla najmłodszych"
- Termin otrzymania wsparcia: od 1.09.2017r. do 31.08.2018r.
- Projekt skierowany jest do dzieci niepełnosprawnych w wieku 2,5-9 r. ż.
oraz do kadry Przedszkola Specjalnego.
- Wnioskodawca Projektu:
Powiat Tczewski, 83-110 Tczew, ul.Piaskowa 2
Jednostka bezpośrednio realizująca projekt:
Przedszkole Specjalne Nr 3 w ZPS w Tczewie, ul.Grunwaldzka 1
- Data realizacji projektu.
1.12.2016r. - 31.08.2018r.
- Opis wsparcia.
W ramach projektu "Równy start dla najmłodszych" przeprowadzona zostanie adaptacja pomieszczeń w celu utworzenia 12 nowych miejsc dla dzieci z niepełnosprawnością. Dla wszystkich wychowanków przedszkola wprowadzone zostaną dodatkowe zajęcia o charakterze terapeutycznym (w tym: terapia CyberOko , Biofeedback, hipoterapia, sensoplastyka, rehabilitacja metodą NDT-Bobath, terapia Watsu oraz zajęcia na basenie), których celem jest minimalizowanie deficytów rozwojowych oraz wsparcie rozwoju każdego dziecka, w celu zwiększenia szans edukacyjnych w edukacji przedszkolnej. Kadra przedszkolna (30 osób) przeszkolona będzie z zakresu komunikacji alternatywnej w systemie MAKATON, będącym podstawą w kontaktach z dziećmi, którym niepełnosprawność ogranicza możliwości powszechnej komunikacji werbalnej. Ze względu na stan zdrowotny podopiecznych przedszkola zaplanowane jest także szkolenie kadry z zakresu pomocy medycznej.
Zorganizowane zostaną wyjazdy do gospodarstwa agroturystycznego mające na celu rozwój sfery poznawczej oraz stymulację polisensoryczną w naturalnym środowisku, co w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami , ze względu na ich ograniczenia rozwojowe, nie jest możliwe w ich codziennym życiu.
W ramach realizowanego projektu Przedszkole zostanie doposażone w nowe specjalistyczne sprzęty i urządzenia (takie jak CyberOko, Biofeedback, zestaw Autilius, wanna do hydromasażu, tablica interaktywna i in.), a także w pomoce dydaktyczne, wspomagające prowadzenie zajęć terapeutycznych oraz realizację procesu edukacyjno-wychowawczego.
|